Για μια ακόμη χρονιά η κατάθεση των αιτήσεων ΟΣΔΕ έχει ολοκληρωθεί στην ΕΕ και ακόμη δεν έχει ανοίξει στην χώρα μας.
Η 22η Ιουνίου, που είχε αναφερθεί ως πιθανός χρόνος έναρξης της διαδικασίας υποβολής των δηλώσεων καλλιέργειας, πέρασε χωρίς όμως να ανοίξει η πλατφόρμα.
Όπως φαίνεται και φέτος θα ακολουθήσουμε τις προθεσμιές του 2025 και του 2024, χρονιές που οι αιτήσεις και διορθώσεις στο ΟΣΔΕ κράτησαν μέχρι τον Οκτώβριο. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι θα υπάρξει λιγότερος χρόνος για να γίνουν οι έλεγχοι.
Βέβαια όλα αυτά γίνονται με ευθύνη της κυβέρνησης και έχουν σαν αποτέλεσμα τα υψηλά πρόστιμα για το ΟΣΔΕ που επιβάλλει η Κομισιόν και τα πληρώνουν όλοι οι φορολογούμενοι.
Την Τρίτη (23/6) πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας γεωτεχνικών με στελέχη της ΑΑΔΕ, κατά την οποία παρουσιάστηκε το νέο σύστημα του ΟΣΔΕ 2026. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, στην συνάντηση φάνηκε ότι απαιτείται ακόμη χρόνος για ενημερώσεις, προσαρμογές αλλά και διορθώσεις.
Έχει προγραμματιστεί νέα συνάντηση στα γραφεία της ΑΑΔΕ, την Πέμπτη, 25 Ιουνίου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΕΘΕΑΣ και του ΓΕΩΤΕΕ, στην οποία θα υπάρξουν οι τελικές δοκιμές του συστήματος.
Η φετινή διαδικασία συγκεντρώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς είναι η πρώτη μετά τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.
Το βασικό ερώτημα είναι κατά πόσο το νέο διοικητικό σχήμα θα καταφέρει να απλοποιήσει τη σύνταξη και την υποβολή των δηλώσεων καλλιέργειας και να βάλει τάξη σε ένα πεδίο που προκαλεί διαχρονικά προβλήματα στον πρωτογενή τομέα.
Με την καθυστέρηση βέβαια στην έναρξη της διαδικασίας του ΟΣΔΕ έχουμε και καθυστέρηση στην ενεργοποίηση της «Κάρτας Αγρότη», κάτι που φέρνει έλλειψη οικονομικής ρευστότητας στους παραγωγούς.
Θυμίζουμε ότι απαντώντας σε ερώτηση του ΑγροΤύπου, για την φετινή διαδικασία των δηλώσεων ΟΣΔΕ, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ κ. Γιώργος Πιτσιλής ανέφερε ότι θα είναι περίπου ίδια με την περσινή. Συγκεκριμένα τόνισε ότι φέτος θα γίνει προσπάθεια να φέρουμε τα δεδομένα του ΟΠΕΚΕΠΕ σε διαλειτουργικότητα με την ΑΑΔΕ. Όπως και στο παρελθόν ο παραγωγός θα μπορεί να κάνει την φετινή αίτηση μόνος του ή πηγαίνοντας στα ΚΥΔ. Στόχος της ΑΑΔΕ είναι να γίνει πιο απλή η αίτηση για να μπορεί να την κάνει μόνος ο παραγωγός. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει αμέσως αλλά θα χρειαστεί τουλάχιστον δύο χρόνια

